Page 6 - EQ 75.Sayısı
P. 6

4




                                             Haute Couture


                                  Mücevherlerin Ustası



                    Kapalıçarşı’da yetişmiş, ünü ve başarısı sınırlarımızı aşmış uluslararası bir marka, Avedis Kendir...
                     Milli gururumuz! Her biri benzersiz olarak tasarladığı mücevherler yönetici ve kraliyet ailelerinden
               Hollywood yıldızlarına dek Türkiye ve dünya jet sosyetesinin üzerinde. 40 yılı aşan bir süredir mücevherlerin
                     yanı sıra kuran mahfazaları, tespihler, maketler, bastonlar gibi objelere de imza atan Kendir bize
                                      ArtAvo olarak adlandırdığı stilini ve yaşam felsefesini anlattı.




            Kapalıçarşı geleneğinden öğrendiğiniz kusursuz tekniği 40   hatlar söz konusu. 19. yüzyılı belirleyen Victoria Çağı ise yine ışıl-
            yılı aşkın bir süredir çalışarak her gün daha mükemmelleştiri-  tılı bir dönemdi ve fiyonklar, kadınsı hatlar, romantizm ile doğaya
            yorsunuz. Ama bizce sizin asıl ayırt edici özelliğiniz, yetkin bir   dönüşü kapsıyordu. Osmanlı sarayından tabii ki esinleniyorum,
            teknikten  daha  ileri  gidiyor.  Geleneği  yorumlayarak  zanaatın   mükemmel mücevherler yapılmış saray için. Saray gizemini ve ih-
            ötesine geçiyor ve kendinize özgü bir stile sahip oluyorsunuz.   tişamını da yansıtıyorum. Doğanın gösterişli ve ışıltılı bir tarzda
            Victorian, Art Déco, Art Nouveau ve Osmanlı tarzlarının karışımı     yorumlanması olarak tanımlayabilirim AvoStil’i.
            AvoStil’den söz ediyorsunuz. Okurlarımıza esinlendiğiniz tarzları
            da kısaca anlatarak kendi stilinizi tanımlayabilir misiniz?  Çalışma mekânınızda bulunan kütüphaneden belli ki çok okuyor
                                                                    ve araştırma yapıyorsunuz. Kapalıçarşı zanaat sahnesinde az
            Aslında en çok 19. yüzyıl sonu ile 20. yüzyıl başında etkili olmuş   rastladığımız bir özellik değil mi, bu?
            Art Nouveau’yu ayırt eden bitkisel kıvrımlarından etkilendiğimi
            söyleyebilirim. Doğa, vazgeçilmez ilham kaynağım. Doğayı yo-  Bugün için belki doğru dediğiniz… Ama kırk küsur yıl önce çırak-
            rumlayışımda ise genellikle Art Nouveau’da olduğu gibi zarif kıv-  lığa başladığımda Kapalıçarşı geleneği bambaşka bir ekoldü. Sa-
            rımları tercih ediyorum. 1925’ten itibaren 1950’lere dek etkili ol-  rayları besleyen bir yerdi burası, biliyorsunuz, bu imparatorluk
            muş Art Déco’da ise gece hayatının ışıltısı ve daha geometrik   mirasının hâlâ hissedildiği bir dönemde yetiştim. Cumhuriyet ön-
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11