Page 8 - EQ 68.Sayısı
P. 8

nikleri kullanılıyor. Onlarla olan işbirliğimiz neticesinde şu anda tasa-
         rımlarımız dünya genelinde 60’tan fazla noktada satılıyor.

         Seyhan Özdemir ile Sefer Çağlar aynı fikirde olmadığında çıkan
         sorunları nasıl hallediyorlar? Bunca yıldır birlikte çalışırken uyum
         içinde kalmayı nasıl başarıyorsunuz?
         Uyum içinde olmamızın en temel sebebi birbirimizi tamamlıyor olma-
         mız sanırım. Sefer çok detaycıdır, küçük bir detay üzerine uzun uzun
         kafa yorar. Ben ise daha ziyade büyük resme bakıp, daha analitik düşü-
         nürüm. Burada onun iç mimar, benim mimar olmamın da etkisi var. Ne
         kadar zıt düşünüyor olursak olalım, her zaman birbirimizin fikirlerine
         saygı duyuyoruz ve bir noktada ortak yolu buluyoruz.

         Tasarım sürecinin farklı zorlukları var, sizi en çok zorlayan han-
         gi aşamalar oluyor? En büyük zorluklarla karşılaştığınız projeler
         hangileriydi?
         Hangi sürecin daha zor olduğu projeden projeye değişiyor aslında. Ba-
         zen müşteriyi bir tasarıma ikna etmek, bazen o tasarımı bütçe içinde
         kalarak hayata geçirmek, bazen tasarımınızın uygulama aşamasında
         karşılaştığınız  zorluklar... En  büyük  zorluk  demeyelim ama karşılaştı-
         ğımız en keyifli zorluklardan biri, Bakü’de Heydar Aliyev Uluslararası
         Havalimanı projesini hayata geçirirken, geleneksel havalimanı tipoloji-
         sinden uzaklaşarak tamamen farklı bir yolcu deneyimi yaratmak fikrine
         odakladığımız projemizin ikna süreciydi. Bu süreç, sonunda projenin
         en keyifli tarafı oldu, çünkü alışılmışın dışında bir havalimanı deneyimi
         yaratmayı başardık.

         Birlikte gerçekleştirdiğiniz ilk proje ve ilk ürün tasarımınız han-
         gileriydi?
    6    Henüz hâlâ Mimar Sinan’da okurken okulun öğrenci kulüp binasını
         birlikte hayata geçirdik. Zaten tasarıma ortak bakış açımızı ve birlikte
         yakaladığımız uyumu okul yıllarında fark edip, ileride beraber çalışma-  Duck&Rise, Londra
         ya da o zaman karar vermiştik. Autoban adı altında gerçekleştirdiğimiz
         ilk proje, Ortaköy’deki Sedir Cafe’ydi. Bir Akdeniz evi yaratmaya çalış-
         tığımız bu proje için aradığımız ürünleri piyasada bulamayınca kendi   Mümkün olduğunca sağlıklı yaşamaya çalışıyoruz ama spor yapmaya
         ürünlerimizi tasarlamaya karar verdik. İlk ürün tasarımlarımızdan biri   ne yazık ki yeterli vakti ayıramıyoruz. En büyük hobimiz, yaptığımız iş.
         olan Lamba, Sedir projesiyle ortaya çıktı. Hemen ardından Spider adlı   Dolayısıyla zamanımızın büyük bölümünü işimize ayırıyor olmaktan
         aydınlatma tasarımımızı hayata geçirdik.                   hiç şikâyetçi değiliz. Ancak tabii artık ilk günlerimizden farklı olarak, ai-
                                                                    lelerimiz var. Ofiste geçirdiğimiz zamanlar dışındaki tüm vaktimizi onla-
         İkinize ayrı ayrı soralım, sizin için farklı bir yeri olan, en çok be-  ra ayırmak istiyoruz. Yani artık eve iş götürmemeye özen gösteriyoruz.
         ğendiğiniz tasarımınız, projeniz hangisiydi?
         Bu sorunuza cevabımız ortak. Heydar Aliyev Uluslararası Havalimanı   Ant Yapı için Antplato projesinde gerçekleştirdiğiniz Plato Exe-
         projesi Autoban’ın ilk 11 yılında konaklama, yeme-içme ve mağaza   cutive Lounge ve lobi/resepsiyon alanından söz edebilir misiniz?
         projelerinde edindiği deneyimi çok daha büyük ölçekte ve çok daha   Nasıl bir tasarım? Hangi malzemelerle? Bağlamla ilişkisi?...
         kapsamlı bir şekilde tasarıma yansıtmak fırsatı vermesi bakımından bi-  Antplato projesindeki genel yaklaşımımız, Autoban’ın tasarıma genel
         zim için farklı bir yere sahip. Temel bakış açımızın klişeleri kırmak ol-  yaklaşımının  bir  yansıması.  Bu  tür  yapılar  içinde  yoğun  trafiğe  daya-
         ması, bu projenin yaklaşımıyla çok örtüşüyor. Ve tabii çok daha büyük   nıklı, kolay eskimeyen, uzun soluklu ve iyi akustiği olan mekânlar ta-
         bir kitleye hitap edebildiğimiz bir proje olması da bizim için projeyi   sarlamaya yöneldiğinizde karşınıza standart ve endüstriyel olasılıklar
         ayrıcalıklı kılıyor. Heydar Aliyev Uluslararası Havalimanı, 2014 yılında   çıkıyor hep. Biz bu standart paketi kabul etmeyip, mimari estetiği her
         Red Dot Tasarım ödülüne layık görüldü. Ama daha önemlisi, yolu bu   döneme hitap edebilecek ve insanlara daha iyi yaşam koşulları sağlaya-
         havalimanından geçen tüm kullanıcılardan çok iyi yorumlar alıyoruz.   cak şekilde yorumlamayı tercih ettik. Doğal malzemeler kullanarak, iç
         Ürün tasarımı olarak, ilk yıllarımızda hayata geçirdiğimiz ve bugün   mekânlara doku katan üç boyutlu katmanlardan bir kabuk oluşturduk.
         kendi içimizde klasik olarak gördüğümüz ürünleri ayrı tutmak kaydıyla,   En üst kattaki Plato Executive Lounge, farklı işlevleri içinde barındıran
         2011 yılında ilk olarak özel bir konut projesi için tasarladığımız ve daha   bir mekân. Değişen ölçeklerde toplantı odaları ve onların fuayesi niteli-
         sonra Created by Autoban portfolyosuna dahil ettiğimiz Cloud Table’ı   ğindeki bir restoran-lounge alanının yanı sıra spor salonu ile de çağdaş
         söyleyebiliriz. Masanın tasarım sürecinde tek bir geometrik formdan   yaşamı yansıtıyor. Günümüzde evler giderek otellere, oteller ise giderek
         yola çıktık ve değişen boyutlardaki elipsleri sistematik bir düzende bir-  daha çok evlere benzemeye başladı. Çünkü artık çok daha fazla seyahat
         leştirerek farklı bir strüktür ortaya koyduk. Form, malzeme, fonksiyon ve   ediyor, buna karşılık olarak evlerimizde çok daha az zaman geçiriyoruz.
         sunduğu deneyim bakımından temel yaklaşımımızın bire bir yansıması   En çok zaman geçirdiğimiz yerin ofislerimiz olması, iş yerinde masa
         olan bir tasarım.                                          başında çalışmak anlayışını da tamamen değiştiriyor. Ortak kullanıma
                                                                    açık sosyal alanları çalışma ortamımızın devamı olarak kullanıyoruz.
         Yoğun çalışma temposu içinde özel hayatınıza vakit ayırabiliyor   Antplato projesini, yaşam şekillerimizdeki bu değişimleri yansıtan ve
         musunuz? Sıradan tatil günleriniz, akşamlarınız nasıl geçiyor, ho-  gerekli işlevleri içinde barındırması bakımından yeni ihtiyaçlarımızın
         bilerinize var mı, spor yapıyor musunuz?                   karşılığını veren bir proje olarak değerlendiriyoruz.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13