Page 7 - EQ 68.Sayısı
P. 7

Cloud Table



                             Throne Outdoor Chair
                                                           “DOğAL MALZEMELERİ DOKU VE
                                               pOTANSİYELLERİNİ ORTAYA çIKARTAcAK ŞEKİLDE
                                                  KULLANMAK, FARKLI MALZEME VE DOKULARI
                                              KATMANLAR HALİNDE YORUMLAYARAK MEKâNLARA
                                                 ZENGİNLİK KATMAK VE MİKRO MİMARİ OLARAK
                                                    ADLANDIRDIğIMIZ MEKâN-İçİNDE-MEKâN
                                                         YARATMAK, AUTOBAN’IN SÜREKLİ
                                                         GELİŞTİRDİğİ TASARIM FORMÜLÜ”












                                                                                                                               5






                                 Union Sofa çizimi




         doku ve potansiyellerini ortaya çıkartacak şekilde kullanmak, farklı mal-                                               SÖYLEŞİ
         zeme ve dokuları katmanlar halinde yorumlayarak mekânlara zenginlik
         katmak ve mikro mimari olarak adlandırdığımız mekân-içinde-mekân
         yaratmak, Autoban’ın sürekli geliştirdiği tasarım formülü.

         Yurtiçi ve yurtdışındaki proje ve ürünlerinizle az rastlanabilecek
         bir başarıya imza attınız. Bunun sırrı nedir? Siz bu kadar bilinen
         bir markayı nasıl yaratabildiniz?
         Teşekkür ederiz. Biz aslında hiçbir zaman “başardık” demiyoruz, çünkü
         bunu kabul ettiğiniz anda olduğunuz yerde kalmaya mahkûmsunuz.                                      Nest Lounge Chair
         Autoban’ı kurduğumuz günden beri hedefimiz uluslararası çapta tanı-
         nan bir marka yaratmaktı. Bunun ilk adımları olarak ürün tasarımla-
         rımızla yurtdışındaki önemli fuarlarda yer aldık. Ödüllerin markanızın   değer katmak için tasarım yapıyoruz. Bunu sağlamak için uyguladığımız
         görünürlüğünde çok büyük etkisi var. 2004 yılında Wallpaper* dergisi   formüller bile temelinde aynı. Her geçen gün değişen yaşam şekilleri ve
         bizi Dünyanın En İyi 5 Genç Tasarımcısı arasında gösterdi. 2005 yılında,   gelişen teknolojiler doğrultusunda geliştiriyoruz o formülü.
         İngiltere’nin en büyük tasarım fuarı 100% Design’dan En İyi Yeni Tasa-
         rımcı ödülüyle eve döndük. 2006’da MüzedeChanga yine Wallpaper*   Yurtdışında da Autoban ürünleri satılıyor. Ortağınız De La Espada
         tarafından En İyi Restoran seçildi. İlk üç yılda aldığımız bu ödüller bize   ile nasıl bir işbirliği içindesiniz?
         doğru yolda olduğumuzu hissettirdi ve biz de o yolda her geçen gün   De La Espada Portekiz’de üretim tesisleri olan, Londra merkezli bir mo-
         kendimizi daha geliştirerek ve sınırlarımızı zorlayarak devam ettik. Bu-  bilya markası. Autoban ürünlerinin Türkiye dışındaki üretim ve distri-
         nun sonucunda yeni ödüller geldi.                          bütörlüğünü yapıyor. 2007 yılında De La Espada ile çalışmaya başladık.
                                                                    Üretim kalitesi olarak kendimize çok yakın bulduğumuz bir marka. Tür-
         Yola çıktığınızda öngördüklerinizle bugünkü bakış açınız örtüşü-  kiye’de kendi üretimlerimizi, mümkün olduğunca seri üretimden uzak
         yor mu? Tasarım felsefeniz hangi konularda değişti, nasıl gelişti?  durarak  ve  zanaat  tekniklerini  kullanarak  kendimiz  gerçekleştiriyoruz.
         Kesinlikle örtüşüyor. Tasarım felsefemiz hiç değişmedi, yol boyunca   Bu çok önemli bizim için çünkü tasarladığınız ürünün bir kişiliği oluyor
         gelişti ve hâlâ da gelişmeye devam ediyor. İnsanların yaşamlarına artı   o zaman. De La Espada da üretimlerin birçok aşamasında zanaat tek-
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12